durf te dromen
Foto van voetballer Redouan El Yakoubi die lesgeeft aan jonge kinderen

Doelstelling:

De stichting heeft ten doel het bieden van ondersteuning voor kinderen vanaf groep 3 tot en met het einde van hun middelbare school tijd. Een plek om te groeien en leren om te gaan met fouten. Wij werken vanuit de vreedzame methodiek. Ons doel is om hen te helpen ontwikkelen in meer dan alleen educatie. Om te ontdekken waar ze goed in zijn en te versterken waar ze al goed in zijn. Hun horizon verbreden en daarbij een sparringpartner te zijn voor de ouders.

Beleidsplan:

Ons beleid is er op gericht om jeugdigen in hun kracht te zetten, de juiste tools en middelen mee te geven om zelfverzekerd te werken aan hun toekomstbeeld.

Algemene gegevens

Gemeentenaam                                     STICHTING DURF TE DROMEN

Aanschrijfnaam                                       Stichting Durf te Dromen

Adres secretariaat                                  Schooneggendreef 27C

Postcode                                                  3562GG

Plaats                                                        Utrecht

Algemeen telefoonnummer :            030- 2072083

Website gemeente                                www.stichting-dtd.nl

RSIN- of fiscaal nummer                      861795799

Kamer van Koophandel                       80775063

Samenstelling bestuur:

Het bestuur bestaat momenteel uit Bob Horijus ( penningmeester en secretaris) en Karin Guijen (voorzitter)

Activiteiten:

Beloningsbeleid:

De bestuursleden ontvangen geen beloning.

Karin

In mijn dagelijks leven ben ik programmamaker televisie (meestal wetenschapsprogramma’s) en scriptschrijver voor natuurprogramma’s. Ik maak dit soort programma’s vanwege mijn belangstelling voor natuur en wetenschap. En dat deel ik graag, daarom geef ik les bij Durf te Dromen. En waarom bij DTD? Omdat ik vind dat iedereen kansen moet krijgen, dus ook mensen die geen duur huiswerkinstituut kunnen betalen.

Bob

Bob Horjus (1952) is sociaal pedagoog. Getrouwd met Jose en vader van 4 kinderen. Na allerlei functies in hulpverlening en onderzoek is hij in 2018 gepromoveerd op een evaluatie van De Vreedzame Wijk. Durf Te Dromen is een programma dat de kenmerken heeft die in dat proefschrift worden aanbevolen. Reden waarom hij in 2021 niet aarzelde om toe te treden tot het bestuur van Durf Te Dromen. Alle ouders willen dat hun kinderen het beter krijgen dan dat ze het zelf hebben en Bob’s passie is om dat met Durf Te Dromen en de ouders voor elkaar te krijgen.